De ce ne punem pe ultimul loc în viața noastră și de ce preocuparea de sine trebuie să fie o prioritate? Jo Ritchie – Partea II

(…)

  1. Nu realizăm că noi îi învățăm pe oameni cum să se comporte cu noi

Noi învățăm oamenii cum să se comporte cu noi prin prisma atitudinii noastre față de noi înșine. Dacă îți pui semnul de “salvator” și te vei sacrifica pe tine însuți ca să-i ajuți pe ceilalți, vei atrage genul de oameni care doresc să fie ajutați și care vor pune accent pe interesele propriei lor persoane – așadar, nu vei avea o relație echilibrată.

Efectiv aduci în viața ta ceea ce nu-ți dorești, oameni care profită de buna ta credință!

În cazul ăsta, este necesar să ne întrebăm dacă ei ne-au folosit, sau noi, în mod voluntar, le-am permis asta. Da, ei au jucat un rol, însă noi nu-i putem schimba. Avem doar un control asupra propriilor noastre acțiuni. Așadar, noi ce rol am avut? De asemenea, cu toate că acest lucru poate fi greu de auzit, există întotdeauna o recompense pentru noi. Ești întotdeauna „tipul de treabă” sau “victima”? Gândește-te bine acum.

  1. Așteptăm ca alții să aibă grijă de noi

În timp ce am crede că acțiunile noastre sunt pur altruiste și “grijulii”, de fapt, oare ce așteptăm în schimb?

Anterior, m-am simțit vinovată că am dat totul, și crede-mă a fost frumos, însă faptul că ei, inevitabil, nu mi-au răspuns cu acceeași monedă, m-a făcut să am resentimente.

Am povestit unor prieteni că o persoană sau alta nu mi-a răspuns în același fel (și, în unele cazuri, chiar aveam dreptate!). E ușor să te plângi cu privire la ceea ce alții nu fac. Este greu să accepți că, de fapt, noi am ales să le dăm toată iubirea noastră, nepăstrând nimic pentru noi. Acum, noi ne așteptăm ca ei să umple un gol pe care ei nu-l pot umple, deoarece ce lipsește este propria noastră stimă.

Da, cineva poate profita de buna ta credință, însă dacă te lași călcat în picioare, nu fi surprins când oamenii chiar vor face asta. Preocuparea de sine este responsabilitatea ta, nu a altuia!

  1. Nu ne dăm seama de valoarea noastră

În cele din urmă, totul se reduce la faptul că noi credem că alții sunt mult mai valoroși decât suntem noi. Dacă suntem încrezători în dragostea noastră pentru noi înșine și să ne tratăm ca fiind valoroși, atunci asta vom atrage înapoi.

Da, mi-e teamă că asta ne conduce din nou la iubirea de sine! Există un motiv pentru care acest aspect este un clișeu, deoarece cheia relațiilor semnificative este, într-adevăr, să te iubești pe tine mai întâi!

Așadar, cum arată preocuparea de sine?

Preocuparea de sine este esențială pentru noi toți, însă arată diferit în funcție de persoană. Suntem toți indivizi cu diferite preferințe. Ascultă-ți vocea interioara și află ce te mulțumește. Uneori, nici măcar nu putem auzi vocea noastră interioară pentru că suntem atât de ocupați anticipând nevoile celor care ne interesează, așa că începe prin a asculta cu atenție.

Mai jos este lista mea personală cu obiceiuri prin care îmi hrănesc preocuparea față de mine. Sper că te-am inspirat să ai grijă de tine însuți.

Mă angajez să:

  1. Trăiesc pe deplin momentul prezent.
  1. Gătesc și mănânc zilnic 3 preparate sănătoase, eliminând dulciurile.
  1. Ies zilnic în oraș.
  1. Fac zilnic exerciții fizice.
  1. Fac zilnic o activitate care-mi face plăcere – sunt creativă.
  1. Petrec timp cu oamenii pozitivi.
  1. Îmi setez limite sănătoase – spun mai des “Nu”.
  1. Identific discuțiile negative cu mine însămi și le schimb în discuții positive.
  1. Înainte de a acționa, mă întreb – Chiar vreau asta?
  1. Duc la capăt un lucru în fiecare zi și sărbătoresc realizarea acestuia.
  1. Mă preocup de sănătate, corp, piele, păr, dinți —controale periodice.
  1. Sunt recunoscătoare – încep ziua cu cel puțin 3 lucruri pentru care sunt recunoscătoare.
  1. Merg la yoga și practic meditația.
  1. Râd mai mult și-mi încep ziua cu un zâmbet.
  1. Cânt și dansez de câte ori am ocazia.
  1. Mă distrez mai des și iau viața mai puțin în serios.
  1. Mă port cu dragoste și compasiune cu mine însămi—sunt cel mai bun prieten al meu!
  1. Mă focusez pe mine și îmi prioritizez nevoile – nu mă focusez pe viețile altora.
  1. Petrec timp, cu mine însămi, în fiecare zi.
  1. Sunt eu însămi, nu cine vor alții să fiu.
  1. Îmi ascult vocea interioară/intuiția și fac ceea ce simt.
  1. Evit să supraanalizez situațiile.
  1. Petrec mai puțin timp pe Facebook.
  1. Nu-mi fac griji despre ce spun alții despre mine.
  1. Mă odihnesc bine în fiecare noapte.
  1. Am răbdare cu mine însămi.
  1. Mă dedic dezvoltării mele personale.

Care este cea mai importantă acțiune pe care-o faci pentru grija ta de sine?

După 17 ani de activitate în mediul corporatist, Jo Ritchie și-a reproiectat viața și și-a urmat fericirea. Acum, ea călătorește prin toată lumea, ținând workshop-uri și vorbind despre experiențele sale. Vizitați-o pe joritchie.com sau followyourblissblog.com.

*Acest articol a fost publicat de Jo Ritchie pe site-ul www.tinybuddha.com, iar eu, cu permisiunea autoarei și a publicației online, îl fac cunoscut cititorilor mei.

**În data de 30 octombrie 2017, între orele 19.00-20.00 voi susține un webinar online în limba engleză cu Jo Ritchie care se numește- 7 modalități pentru a fi în controlul vieții tale și al fericirii tale. Poți să îl vizionezi prin înscrierea pe blogul meu în limba engleză www.realselfrevolution.com! Te așteptăm cu mare drag la webinar!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.