Antreneaza-ti muschiul disciplinei personale pentru a avea rezultate maxime!

Motto: “Constientizeaza unde iti este de folos disciplina personala.” (Mihaela Stroe)

Am scris un capitol intreg in cartea mea “Fii pe primul loc in viata ta! Ghid practic de autocunoastere” despre tema autodisciplinei. Este vorba este capitolul nr. 3 care se numeste “Antreneaza-ti zilnic muschiul disciplinei, prin obiceiuri sanatoase, pentru a fi pe primul loc in viata ta”.

Astazi vreau sa-ti vorbesc pe larg despre disciplina personala. Pentru mine este foarte importanta in viata mea si imi doresc ca dupa ce citesti articolul meu, sa devina prioritara si pentru tine!

Pe vremuri, disciplina se referea la acele instructiuni date de maestri celor care erau invataceii lor. De aceea, disciplina personala era extrem de necesara pentru a deprinde orice abilitate.

Ce inseamna disciplina in zilele noastre? Inseamna, pe scurt, sa respecti un plan pe care ti-l asumi pentru tine.

De aceea, in viziunea mea inseamna optiune, alegere. Imi plac foarte mult cuvintele lui Francis Bacon: „A alege momentul inseamna a castiga timp”. 

Asa si este! Cand avem disciplina personala, putem sa ne alegem “momentele” noastre. Tu alegi ce plan sa urmezi!

Insa…iti asumi si responsabilitatea de a-ti crea propriul plan de viata, pe care sa il urmezi fara sa te abati de la el?

Raspunde cu sinceritate la aceasta intrebare. Daca raspunsul este pozitiv, te felicit! Inseamna ca stii ce este important pentru tine.

Daca raspunsul tau este negativ, inseamna ca ai de lucru cu tine. Sa iti antrenezi muschiul disciplinei personale pentru a avea rezultatele dorite de tine.

In continuare iti prezint o actiune, banala in aparenta, insa care te face sa-ti cresti disciplina personala cu 40% din experienta mea cu oamenii in coaching.

Nu amana sarcinile dificile sau neplacute!

Citeste cartea lui Brian Tracy intitulata “Eat that frog!”. Este ghidul perfect (se citeste foarte repede, pentru ca are putine pagini) pentru a invata cum sa-ti prioritizezi sarcinile.

Brian Tracy considera sunt cel putin 4 tipuri de sarcini de lucru:

– Lucruri pe care nu vrei sa le faci si pe care nu este nevoie sa le faci;

– Lucruri pe care nu vrei sa le faci si este nevoie sa le faci;

– Lucruri pe care vrei sa le faci, insa nu este nevoie sa le faci;

– Lucruri pe care vrei sa le faci, insa este nevoie sa le faci.

Lucruri pe care nu vrei sa le faci si este nevoie sa le faci, sunt “broscutele” tale. Cum le recunosti? 

Nu esti deloc motivat/a sa le faci!

Le tot amani! Si te declari o victima a procrastinarii!

Iti consuma multa multa energie pentru ca nu iti plac.!

Asadar, ai de identificat acum in munca ta: Care sunt acele lucruri pe care nu vrei sa le faci si este nevoie sa le faci?

Pune-le pe o lista. 

Si dimineata, cand ai ajuns la birou, incepi sa le rezolvi una cate una.

Iti garantez ca la finalul zilei de lucru, vei avea o stare maxima de satisfactie pentru ca, in sfarsit, ai reusit sa tai de pe lista cateva din acele lucruri pe care nu vrei sa le faci, insa e nevoie sa le faci!

Nu glumesc! Chiar sa le tai de pe lista.

Simplul gest de a le taia ajuta creierul tau sa aiba mesajul ca ai terminat o sarcina care nu era pe placul tau si deci, merita felicitari!

In limbajul creierului, vei primi dopamina, serotomina si oxitocina, hormoni care te vor ajuta sa simti starea de satisfactie si de multumire in interiorul corpului tau.

Pune in practica aceasta actiune si creste-ti disciplina personala cu 40%!

Totul depinde doar de tine!

MS

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.