Congruenta intre Comunicarea Verbala si NonVerbala

Motto: “Fii mereu conectat la Oportunitati. Ele iti vor ghida Directia in Viata personala si in Afaceri!”
Mihaela Stroe PhD

Stii foarte bine ca una dintre Misiunile mele Principale este sa contribui la Dezvoltarea Spiritului Antreprenorial in randul Romanilor de Pretutindeni.

Fac aceasta prin programele de coaching si training pe care le creez, prin cartile scrise si prin evenimentele unde sunt invitata ca Speaker.  

Ei bine, una dintre cele mai renumite serii de evenimente pentru Mediul de Afaceri Romanesc este platforma Business Days.

Asa ca, daca esti din Sibiu, sau imprejurimi, te incurajez sa participi la editia Business Days din 2 mai 2018.

Vei avea ocazia sa iti imbogatesti tool kit-ul afacerii tale cu tehnici si cunostinte noi.

Si mai mult, vei avea ocazia sa faci Networking de calitate care iti poate aduce parteneriate de succes.

Ca sa te sustin in pregatirea ta pentru acest eveniment, sau oricare altul in context profesional, vreau sa iti reamintesc un motto al lui Larry Klapow, fost presedinte Coldwell Banker: “Networking-ul este cea mai inalta si mai eficace forma de vanzare“.  

Multi oameni de afaceri privesc Business Networking-ul ca pe o metoda mult mai eficienta de a-si creste afacerea, in comparatie cu Advertising-ul (publicitatea) sau PR-ul (relatiile publice).

Networkingul are avantajul ca este gratuit, iar intelegerea/deal-ul se poate produce pe loc.

Ceea ce iti si doresti, adevarat?

Pentru a crea un networking de calitate, este necesar sa fii credibil.

Tu cat de credibil esti in ochii celor pe care ii vei cunoaste si cu care vei stabili o prima intalnire?

Credibilitatea este una dintre componentele teoriei mele sociologice pe care am validat-o prin cercetarea mea stiintifica la nivel european.

Langa ea stau Autenticitatea, Increderea in Sine si Competenta. Consider ca orice profesionist indiferent de domeniul in care este trebuie sa bifeze aceste atribute.

In 1967 profesorul Albert Mehrabian a realizat un studiu despre comunicare care a devenit celebru in toata lumea.

Credibilitatea – sustine el – depinde de congruenta a trei aspecte din procesul de comunicare (cei trei V ai comunicarii: vizual, vocal si verbal).  

Pentru a ne bucura de credibilitate aceste elemente trebuie sa transmita acelasi mesaj. Haide sa ii luam pe rand si sa vedem cum putem sa ii optimizam:

1.   Credibilitatea Vizuala 

Imbracamintea, postura si contactul vizual sunt elemente esentiale pentru crearea unei prime impresii favorabile. Doar 5 secunde sunt necesare de cand intalnesti o persoana pentru a-ti forma o prima impresie despre: cat de multi bani castiga, ce nivel de educatie are, ce aspiratii are si cat de inteligenta este. Doar vazand persoana si dand mana cu ea!

2.    Credibilitatea Vocala

Fii prieten cu vocea ta! Daca mananci cuvinte, inghiti silabe sau te balbai…e musai sa iti imbunatatesti dictia.

Iata cateva modalitati:

  • Antreneaza-te incercand sa vobesti tinand un creion intre dinti ;
  • Citesti un text dintro carte cu voce tare avand mare atentie la pronuntie;
  • Stimuleaza-ti vocea, fii atent/a la modul in care facem legaturile;
  • Vorbeste in fata unei oglinzi, pronunta toate cuvintele, accentuand silabele de care nu esti sigur, insistand pe finale sau pe a-uri, sau pe e-uri sau pe u-uri in functie de defect, pentru ca acestea sa fie usor de auzit si sonore.

Bine utilizata, vocea devine un atu major in relatiile cu ceilalti!

3.     Credibilitatea Verbala

Aceasta tine de competentele tale profesionale in domeniul in care te-ai format si lucrezi.

Pentru a face o prima impresie pozitiva, atunci cand te prezinti oamenilor de afaceri, te incurajez sa iti creezi si practici (inainte de intalnire) asa-numitul Elevator pitch sau prezentarea ta din lift, adica un discurs succint despre ceea ce esti si faci la nivel profesional, cu lungime maxima de o calatorie cu liftul (adapteaza-l in functie de cate etaje ai de parcurs!)

Congruenta intre Comunicarea Verbala si cea NonVerbala

Am sustinut sute de seminarii si traininguri in mediul de afaceri despre importanta comunicarii nonverbale, iar recent, am fost invitata la BiziLive TV, unde am purtat o discutie pe tema Analizei comportamentale si Inteligentei Nonverbale.

Pe scurt, daca vrei sa inspiri incredere celor din jur, trebuie sa fii congruent: limbajul oral si cel al trupului trebuie sa comunice acelasi lucru.

In caz contrar, interlocutorul va receptiona mesaje contradictorii, iar procesul de comunicare va avea de suferit. 

Recunoasterea comportamentului incongruent face parte din instinctul nostru de supravietuire.

O “scanare” rapida a congruentei este instinctiva- un alt motiv pentru care primele impresii joaca un rol atat de important.

Sper ca cele trei puncte ale credibilitatii sa te inspire si sa iti aduca Succesul Scontat la urmatoarea Intalnire de Business Networking!

Iar daca iti doresti sa devii asemenea unui agent FBI si sa iti folosesti Inteligenta NonVerbala in avantajul tau profesional pe termen lung, te anunt ca voi sustine din nou un Training LIVE pe aceasta tema, de data aceasta in Sibiu, pe 12-13 mai 2018. 

Mai multe detalii despre trainingul “Dezvoltarea Inteligentei NonVerbale pentru Antreprenori. What Every Body is Saying?”, din 12-13 mai 2018, in Sibiu, gasesti pe pagina mea www.mihaelastroe.ro, la sectiunea Training.

Nu ezita sa ma contactezi personal, daca doresti mai multe informatii.

Pana data viitoare, Congruenta intre Ceea ce Spui si ceea ce Transmiti NonVerbal iti doresc!

Cu drag,

Mihaela Stroe PhD

Lasă un răspuns

>